L.A

Nu är vi hemma igen efter 2 veckor i Los Angeles. Vi åkte för att hälsa på barnens faster Malin och hennes familj. Det blev en väldigt lyckad resa och jag är jätteglad att vi kom iväg. Vi tog det lugnt och softade mest. Kollade lite i olika malls och outlets, besökte stranden i Malibu, hälsade på en kompis och så var vi på Six Flags och åkte berg-och-dalbanor!!!

Resan började med böter på Arlanda, men det känns helt okej. Vi parkerade där man inte får stå helt enkelt. :)

Flyget från Sthlm till Chicago gick bra. Vi hade en rad för 4 för oss själva, samt sängar till kidsen.

I Chicago däremot fick vi vänta lite på planet till L.A och sen byta plan. Det blev lite meckigt och vi fick andra platser. Men men, det gick ganska bra ändå. Efter många många timmar kom vi fram till vår destination, Porter Ranch och familjen Germain.

Första natten trodde jag att Stora stygga vargen stod och blåste på huset så att det skulle falla isär. Det blåste typ storm och hela huset skakade. Sen trodde vi det regnade, men det visade sig vara grannens vattenfall. Hmmmmm.

Moa lärde sig helt plötsligt att sätta sig från krypande, vilken lättnad för oss alla. Nu blev hon mer självständig och nöjd. Jack började gå med lära-gå-vagnen vilket kändes jättekul. Alla 4 kusiner hade jättekul tillsammans och det ska bli kul när de flyttar hem igen så att barnen kan börja leka oftare. Moa och Felix bondade väldigt snabbt och Zoe och Jack mös och kelade mycket.

Vi åkte till Venice beach och promenerade bland alla tokstollar och träningsfreak. En jättefin dag med sol och värme. Barnen åkte sin nya vagn och den är vi verkligen nöjda med. Det blev en Babyjogger City Elite.

Ett besök till Six Flags var inbokat och det var SÅÅÅÅ fantastiskt. Vilka berg-och-dalbanor alltså! Vi hann inte åka så många och några av de värsta var tyvärr stängda, men några åkte jag och Dan och de var helt suveräna!!! Dit ska jag igen, helt klart! Utan barn och med nån som gillar att åka som jag, typ Dan då. Malin och Niklas åker ju inte...

Porter Ranch där Malin med familj bor är en gated community vilket innebär grindar och vakter. Ett jättefint område med fina hus och härliga blommor och träd. Men det är tomt på folk. Man såg inte många människor alls där. De har pooler, varm bubbelpool, lekplats, tennisbanor och lite annat. Grabbarna spelade tennis 2 ggr, men det blev inget besök till poolerna, lite för kallt för det. Vädret var så där. Lite blåsigt och regnigt ibland och runt 12-16 grader tror jag. Men några dagar fick vi jätteskönt väder och jag hade flippisar på mig på Six Flags. :)

På stranden i Malibu (Paradise Cove) fick kidsen gå barfota i sanden och leka lite. Det gillade de verkligen! Trodde de skulle börja moffla in sand i munnen, men det gjorde de inte. De kröp omkring och kollade läget. Zoe hade jättekul och hoppade och dansade i sanden. Hon är så härlig, gullungen!

Sista natten spenderade vi på hotell vid flygplatsen för att slippa gå upp mitt i natten. Det var skönt att lämna tillbaks hyrbilen i lugn och ro och sova nära flyget. Det blev en tidig morgon ändå, men skönt att vara nära. Resan hem gick bra den oxå, men vi var helt slut när vi väl var hemma. Nu, ca 5 dagar senare är vi ännu mer färdiga. Barnen är vakna på nätterna och vägrar sova... Jag har migrän sen några dagar tillbaks och vill bara SOOOOVA. Hoppas det löser sig snart. Det är ju synd om barnen oxå som inte får in rätt rutiner. De blir lite extra kinkiga.

Det finns så mycket kul att köpa

Att gå in i en barnaffär här är som att komma in i paradiset. Jag älskar att köpa smarta och roliga saker och här finns grejer jag inte hittat hemma i Sverige. Sen vill man gärna köpa till alla kompisars barn oxå, men då skulle det bli dyrt och svårt att få ned allt i packningen.

Idag var vi på Outlet och när jag gick in på Carters blev jag alldeles till mig. Så många fina grejer. Men man kan inte köpa för mycket heller, för de hinner inte använda alla kläder då. Har köpt lite i större storlekar oxå, men det är roligast att köpa grejer de kan använda nu.

Till mig själv har jag inte köpt alls mycket. Ett mys-set, ett par mysbyxor och en Cup-måttsats till bakning. Har heller inte hittat allt jag velat till nära och kära, kanske får bli sista-minuten-shopping på flyget hem... ;)

Ta nappen

Vi brukar leka med kidsens nappar. De har napp i munnen och vi tar den med våra munnar. Det tycker de är superkul. Häromdagen när jag klätt på kidsen för promenad fick Jack för sig att han skulle ta Moas napp på samma sätt som vi brukar leka... Moa tyckte det var jätteskojigt.

Spegeln är en rolig leksak

De har alltid gillat att vara framför spegeln och titta på sig själva. Kolla runt och leka tittut. Moa har nyligen lärt sig att ställa sig på knä mot saker så nu när hon lyckades med det framför spegeln blev hon supernöjd. Hon stod där länge och tittade på sig själv och Jack som kröp omkring. Skönt att de kan roa sig där en stund alldeles själva. :)

Playdate

Igår träffade jag Karin i Skanstull så gick vi en promenad längs Årstaviken. Vi tog upp nästan hela gångvägen med våra breda fina vagnar. :)

Vi (Karin) köpte lunch till oss och sen gick vi hem till oss. Kidsen fick mat och sen åt vi. Jack satt nedanför Anna och Ella och gnällde hela deras lunch för att han ville ha. Fast han redan fått sitt käk... Hungrig liten kille.

Sen satt vi i vardagsrummet och lekte och pratade. Anna och Ella satt som små ljus och pillade på leksaker, medan Moa och Jack klättrade, gnällde, lekte och kröp omkring. Självklart fick de då nästan all uppmärksamhet och när Anna och Ella skulle gå hem kändes det som om jag liksom missat dem idag. Nästa gång vi ses ska jag leka mer med dem, de är så fantastiskt goa.

Balkongen

Den här våren MÅSTE vi fixa vår balkong. Förra våren hade vi liksom inte tid eller tanke på det eftersom vi hade fullt upp med kidsen som var nya då. Vi köpte i alla fall trall och la ut, men vi måste komma på vad vi ska göra med resten.

Nån som har några bra idéer och tips? Solen ligger på ordentligt mitt på dagen så de blommor man har i lådor måste klara det. Sen vill vi nog ha nåt på ena väggen där det redan sitter fästen. Ska man ha kvar bordet vi har eller köpa nytt som inte sitter fast på räcket? Stolarna gillar jag, för de är mjuka och går att fälla långt bak.