Eftermiddagen

Vi åkte till Fönebo för att kidsen skulle få klättra och leka lite. Solen kom fram och vi hade det jättemysigt!

Och jag, som började få lite panik, räddades när strandcaféet öppnade

Första dagen på semester nr 2

Idag är det semester igen. Har jobbat en vecka och då hängde Niklas med barnen på landet. Igår åkte vi till andra landet :)
Jag fick feber men verkar ha tur då den var borta imorse.

Nu är klockan snart tre och vi har ätit frukost, planerat middagar och  ätit lunch. En väldigt skön första semesterdag hittills.

Solen tittar fram ibland vilket är skönt. Men för mig spelar det inte så jättestor roll. Så länge det inte blåser storm, ösregnar och är kallt...

Första delen av semestern - glädje och sorg

I år är min semester indelad i tre delar... Känns så klart inte helt okej, men så blir det ibland tyvärr. Nu har jag varit ledig i 2 veckor och de har susat iväg fort som bara den. På måndag blir det en veckas jobb och sen ledig igen.

Min första semestervecka spenderades till stor del i England. Min kusin gick tyvärr bort i cancer dagen före midsommar och begravningen skedde på hennes födelsedag 8 juli. Det är ju lite lustigt med begravningar, för ofta får man ganska trevligt, trots omständigheterna. Fast det är ju bra tycker jag att man i vissa stunder kan le åt fina gamla minnen.
Ceremonin var väldigt fin. Otroligt duktig och trevlig präst. Efter ceremonin intogs Cream Tea och i samband med detta skålade vi för Marita och åt födelsedagstårta.

Jag har fortfarande svårt att ta in att hon inte finns mer och jag kan inte ens förstå hur Ken mår nu.

Hemma hos Ken fick vi titta på gamla och nya bilder. Jag fastnade för fotot på min mormor, mamma och min morbror, fotot på Marita och Ken när de gifte sig.
Sista dagen innan vi skulle ta tåget till flygplatsen gick jag, mamma och pappa nere i Lewes lite och kikade.

När jag kom hem från England packade vi våra väskor och åkte ner till Falköping för att hälsa på kompisar. Vi stannade några extra dagar pga att Jack kände sig hängig. Det kändes bättre att bara ta det lugnt och vila då.
Annars hade vi jättebra dagar och vi var ute på utflykter mest hela tiden. :)
Vi badade och lekte uppe på Mösseberg.

Vi lekte, badade och studsade hemma hos kompisarna
Vi åkte till Hjo och på vägen dit stannade vi vid Hilmas grav utanför Tibro. Äntligen kom jag dit och fick "hälsa på". Sommaren 2011 hade vi planer på att hälsa på Hilma, men av diverse anledningar blev det inte av. Tyvärr fick vi inga fler tillfällen, utan hon dog i november samma år.
Vid gravplatsen plockade vi blommor och barnen pyntade med fina stenar, kottar och småblommor

Efter att vi hälsat på hos Hilma begav vi oss till Hjo. Det var till Hjo Hilma flyttade för många år sen och jag ville gärna åka dit igen. Både för Hilmas del men även för att Hjo är en mysig och härlig stad. Vi åkte lilla turisttåget, åt mat och lekte på Experimenthuset innan vi åkte tillbaks till Falköping.

Filmen som Moa och jag tittade på i Experimenthuset handlade om tiden då man försökte uppfinna flygmaskiner. Den verkade fastna, för idag berättade hon lite om hur de flaxade med diverse vingar och kraschade. ;)
PUSS

Efter ett antal dagar i Falköping var det dags att bege oss ännu längre söderut. Mot High Chaparral!
Visste inte riktigt vad som väntade och hallå alltså. En del vuxna lever verkligen westernlivet fullt ut. HA HA!
Vi hade i alla fall 2 härliga dagar och barnen älskade det. Första dagen var vi tillsammans med min bror och hans familj samt min mamma och pappa.
Det enda som kanske inte var så där jättebra var maten och servicenivån, men i övrigt var temat, parken och "artist"personalen bra. Westernshowen var suverän!
Det pangades som tusan och Moa och Jack rånade banken ett antal gånger dessa dagar! Lucky Luke showade och fick hjälp av barnen att jaga bröderna Dalton.

Vi åkte tåg och blev rånade, vi åt lunch i Mexico, åkte diligens, vaskade guld och sköt pilbåge hos indianerna. Och åt sockervadd!!!
En mycket lyckad resa! Tack mamma och pappa!

Som sagt, det var två härliga dagar och jag kan nog tänka mig att åka tillbaks.

TACK härliga familj för en utflykt tillsammans!

Födelsedag och begravning

Sitter på hotellet och väntar. Idag begravs du. Det är också din födelsedag. Du skulle ha fyllt 47.

Ken har varit skojfrisk som vanligt och vi har pratat fina minnen och vi har skrattat. Men jag ser att han kämpar rejält. Idag blir det en tuff dag för oss, men för Ken blir det ännu värre. Ett sista hejdå. Fram till idag har han behövt fixa och planera, behövt ha tankarna på annat. Efter idag är det slut. Och början på hans nya liv, utan dig Marita, hans andra hälft. Jag kan inte ens föreställa mig vad han går igenom.

❤️❤️❤️

Kataach

Det var en stor chansning, men vi hade tur. Alla andra var väl på stranden så det var vi och bara några till på leklandet. Fantastiskt ställe!!! Vi varvade att vara ute med att köra bil inne. Hade riktigt kul i ungefär 5 timmar.

Kul med ett ställe som har allt, karuseller, tåg och bilar. Klättring, studsmattor och rutschkanor. Lunch, fika och ansiktsmålning :)

På väg mot
Äventyret

Hela familjen körde

En helt suverän dag. Nu är vi helt färdiga...